recruitment analytics

Je krijgt te weinig reacties binnen op je vacature en dus denk je dat je een wervingsprobleem hebt. Maar is dit wel het geval? Waar zit nu echt het probleem?

Recruitment analytics geeft informatie over eventuele knelpunten binnen je  werving en selectieproces. Wij noemen dat je conversie probleem.

Met tool2match meet je het proces van werving door.  We meten o.a. views, unieke bezoekers, conversie, follow-up bezoek en dat per vacature en per bron. Vervolgens kunnen we je  helpen met het interpreteren van de resultaten en adviseren we je vervolgens over aanpassingen en/of verbeteringen. Dit kunnen content gerelateerde oplossingen zijn, maar ook technische oplossingen

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je denkt dat je een wervingsprobleem hebt omdat je te weinig reacties binnen krijgt op je vacature. Na analyse van je online bezoeken op je vacature kan het zo zijn dat je bijvoorbeeld wel 200 unieke bezoekers hebt gehad op je vacature; maar met een conversie van 0,5 % geeft dat een resultaat van 1 reactie. Je hebt dan geen wervingsprobleem, maar een conversie probleem. Als we je conversie kunnen verbeteren naar 3 % heb je in dit geval 6 reacties. We zien bij sommige opdrachtgevers conversies van boven de 30%!

Dit soort problemen kunnen zitten in je vacaturesite, de inzet van je media en op het effect van de wervingsactiviteiten. Het voordeel van een online recruitmentproces is dat het volledig meetbaar is en het levert (mits gemeten) veel informatie op. Door het meten kun je het proces steeds blijven verbeteren om het optimaal te laten werken.

Meer weten over recruitment analytics? Laat je gegevens achter via ons contactformulier of vraag een gratis demo aan.

Conversie & bron

Grafiek Media

Opbouw & looptijd

Reacties

Grafiek reacties