Veelgestelde vragen
Staat jouw vraag hier niet bij? Stel gerust je vraag aan één van onze T2M-experts via 088 532 5199.
Veelgestelde vragen
Staat jouw vraag hier niet bij? Stel gerust je vraag aan één van onze T2M-experts via 088 532 5199.
Algemeen
Wat is een ATS en wat kun je ermee?
Een ATS (Applicant Tracking System) is een andere benaming voor een recruitmentsysteem. Een ATS is een softwaresysteem om het wervings- en selectieproces bij bedrijven te automatiseren en deze processen te stroomlijnen.
TOOL2MATCH is een ATS voor recruiters, door recruiters. Ontwikkeld vanuit gebruiksgemak: simpel en effectief. Met TOOL2MATCH breng je je volledige recruitmentproces onder in één tool: vanaf het eerste contactmoment met een kandidaat tot aan een salarisvoorstel of afwijzing.
Hoe helpt TOOL2MATCH mij in het werving- en selectieproces?
TOOL2MATCH helpt je om je gehele recruitmentproces op één plek te borgen. Het automatiseert een groot gedeelte van de administratieve handelingen rondom het recruitmentproces, maar maakt het daarom niet minder persoonlijk. Voordat jij zelf het CV hebt gezien, heeft de kandidaat namelijk al een gepersonaliseerde ontvangstbevestiging in zijn/haar inbox. Daarnaast beseffen we bij TOOL2MATCH dat een groot onderdeel van het proces het afwijzen van kandidaten is. Naast dat het ‘correct afwijzen’ van kandidaten bijdraagt aan je employer brand, is het ook gewoon netjes om kandidaten duidelijke informatie te verschaffen. We hebben het daarom extra makkelijk gemaakt om met enkele drukken op de knop meerdere kandidaten tegelijkertijd af te wijzen met allemaal een eigen persoonlijke afwijsreden.
Daarnaast ondersteunt TOOL2MATCH je in je recruitmentmarketing middels een automatische koppeling met Indeed en Google for Jobs. Ook bieden wij alle handvatten om jouw omgeving AVG-proof te maken en houden. Op die manier kan jij jezelf focussen op de leuke kanten van recruitment en houd je meer waardevolle tijd over voor je kandidaten. Verder houden wij onze gebruikers graag up-to-date over ons systeem, de arbeidsmarkt en de laatste trends op recruitmentvlak. We verzorgen daarom gebruikerstrainingen, kennissessies, webinars en er staat natuurlijk altijd een TOOL2MATCH-expert voor je klaar als je specifieke vragen hebt. We helpen je graag!
Kan ik TOOL2MATCH gebruiken om contact te onderhouden met kandidaten?
Communicatie met kandidaten verloopt grotendeels geautomatiseerd. Na het solliciteren op en vacature ontvangt een kandidaat bijvoorbeeld direct een gepersonaliseerde ontvangstbevestiging.
Naast e-mailtemplates (met geautomatiseerde aanvulling van naam/vacature/afwijsreden etc.), kun je ook een kandidaat op elk gewenst moment een e-mail sturen vanuit TOOL2MATCH. Daarnaast kun je, indien gewenst, je Office365 koppelen met TOOL2MATCH. Met die koppeling kan je ervoor zorgen dat alle communicatie per e-mail centraal wordt bewaard in TOOL2MATCH.
Hoe snel kan ik aan de slag kan met TOOL2MATCH?
Er zijn een aantal zaken waar rekening mee moet worden gehouden die de snelheid van de implementatie bepalen. Hoe wordt bijvoorbeeld de koppeling tussen TOOL2MATCH en jullie (werken-bij) website gelegd? Hoe worden collega’s geïnformeerd over een nieuw systeem? En hoeveel collega’s sluiten aan bij een training van TOOL2MATCH? Dit zijn allemaal stappen waar wij je uiteraard bij ondersteunen tijdens het implementatietraject.
De snelheid van de implementatie is daarom bij iedereen anders. Wij schakelen in het tempo dat voor jou fijn is; dit kan binnen 1 week zijn, maar hier kan ook een maand of enkele maanden overheen gaan.
Sales
Wat kost TOOL2MATCH?
Wij baseren jouw abonnement op je verbruik. Dit doen we aan de hand van een fair use policy. We baseren jouw abonnement dus in eerste instantie op wat je (ongeveer) denkt te verbruiken. Zodra het eerste contract is afgelopen, plannen we een evaluatiemoment in, om te ontdekken of de inschatting overeenkomt met jouw daadwerkelijke verbruik. Heb je iets meer of minder vacatures ingezet? Dan passen we de abonnementsvorm voor het volgende contract aan. Dit gebeurt uiteraard altijd in overleg met jou.
Wat kan ik verwachten van een abonnement bij TOOL2MATCH?
Welk abonnement je ook afsluit, je hebt altijd toegang tot alle functionaliteiten. Daarnaast vinden we het vooral belangrijk dat jij lekker aan de slag kan met TOOL2MATCH. We werken daarom niet met job-credits, maar je kan onbeperkt vacatures plaatsen. Wel monitoren we aan de achterkant hoeveel vacatures je gemiddeld publiceert. Zien we dat je er consequent meer inzet dan van tevoren ingecalculeerd? Dan nemen we contact met je op om deze constatering te bespreken en de abonnementsvorm (indien nodig) aan te passen. Goed om te weten: ieder abonnement is inclusief onbeperkt gebruik van de software, onbeperkt aantal gebruikers, onbeperkt databasetoegang en support.
Rekent TOOL2MATCH kosten voor de implementatie en/of onboarding?
We rekenen in totaal 5 uur voor de implementatie en onboarding van TOOL2MATCH (tegen een uurtarief van € 113,- per uur excl. BTW). In deze 5 uur zit 2.5 uur voor de inrichting van TOOL2MATCH + 2.5 uur voor een gebruikerstraining.
Daarnaast kan er eventueel sprake zijn van integratiekosten. Deze kosten zijn compleet afhankelijk van de manier waarop TOOL2MATCH wordt geïntegreerd in de website. We nemen je tijdens de demo mee door de mogelijkheden en eventuele kosten hiervan.
Moet ik een support abonnement afnemen?
Nee, bij TOOL2MATCH staat aandacht namelijk centraal. Support is dan ook iets wat iedereen, ongeacht welk abonnement je afneemt, van ons kan verwachten. Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 08:30 uur – 17:00 uur op 088 532 5199, en er staat een T2M-expert voor je klaar!
Daarnaast uit onze support zich op meer vlakken dan alleen ondersteuning in het gebruik. We organiseren gebruikerstrainingen om nieuwe gebruikers op weg te helpen, kennissessies om (nieuwe) functionaliteiten/extra’s te doorlopen, interactieve webinars en verstrekken daarnaast ook whitepapers over HR en recruitment-gerelateerde onderwerpen.
Hoe verloopt de betaling voor een TOOL2MATCH abonnement?
De factuur wordt gebaseerd op je maandelijkse abonnementskosten. Afhankelijk wat voor jouw (organisatie) de voorkeur heeft, wordt deze factuur maandelijks of jaarlijks verstuurd. Een fixed abonnement is een vast maandbedrag, dat zowel maandelijks als jaarlijks betaald/gefactureerd kan worden. Voor deze betaling stuurt TOOL2MATCH altijd een factuur.
Kan ik ook gebruik maken van TOOL2MATCH zonder een abonnement af te nemen?
Jazeker, ook dit is een mogelijkheid. Je kunt TOOL2MATCH inzetten voor een éénmalige publicatie. Via deze weg kun je één vacature 80 dagen lang publiceren tegen de prijs van €275,-.
Gebruikers
Kun je meerdere gebruikersaccounts aanmaken in TOOL2MATCH?
In TOOL2MATCH kun je zoveel gebruikers toevoegen als nodig. Hiervoor is geen maximaal aantal van toepassing.
Daarnaast kun je alle gebruikers bepaalde rechten wel/niet verlenen. Zo behoud je gemakkelijk overzicht én controle, over welke collega’s kunnen mailen met kandidaten, of juist slechts een beoordeling van het CV kunnen achterlaten.
Statistieken
Wat kan TOOL2MATCH meten en waar vind ik deze datarapportage terug?
TOOL2MATCH meet verschillende statistieken. Hoeveel maandelijkse instroom van sollicitanten heb je? Hoe vaak is je vacature bekeken en hoeveel van deze bezoekers heeft daadwerkelijk gesolliciteerd? En wat leveren de mediabronnen die worden ingezet eigenlijk op?
Dit alles vind je terug op de daarvoor bestemde rapportenpagina. Deze zijn verdeeld over de volgende drie tabbladen:
- Kandidaat statistieken: aantal kandidaten, aantal sollicitanten, aantal afgewezen en aangenomen sollicitanten, activiteit kandidatenportaal.
- Vacature statistieken: conversie per vacature, conversie per mediabron, conversie door de tijd heen, vacatureverloop.
- Proces statistieken: recruitmentfunnel, gemiddelde tijd tot afwijzen en aannemen (dagen), invultijd, reden terugtrekken uit een procedure.
Veiligheid
Hoe zit het met de data van kandidaten en de veiligheid daarvan?
Bij TOOL2MATCH weten we dat klanten ons vertrouwen in het beheren van de gegevens van hun kandidaten. Deze verantwoordelijkheid nemen wij dan ook serieus.
Onderstaand een overzicht van een aantal maatregelen die wij nemen:
Inloggen: Ieder account heeft uiteraard een eigen wachtwoord. Daarnaast is het mogelijk om tweestaps-verificatie in te stellen op het eigen account en/of verplichten voor alle gebruikers binnen het systeem
- Gescheiden databases: Elke klant van TOOL2MATCH heeft een eigen database. Zo wordt de kans op informatielekkage zo klein mogelijk gemaakt.
- Firewalls: TOOL2MATCH en dus ook alle gegevens staan veilig achter een goed dichtgetimmerde firewall.
- Fysieke beveiliging: De TOOL2MATCH-servers bevinden zich in state-of-the-art datacenters van onze hostingpartner, met permanente bewaking, redundante voedingen en generatoren, robuuste brandbestrijding, en zorgvuldig gecontroleerd klimaatbeheersing.
- Hosting: We maken gebruik van Amazon Web Services voor de opslag van onze foto’s, documenten en encrypted backups. De datacenters van Amazon Web Services bevinden zich binnen de Europese Economische Ruimte (EER).
- Server: DigitalOcean is onze partner voor de serverinfrastructuur van TOOL2MATCH. We hosten TOOL2MATCH binnen Nederland en om specifiek te zijn in Amsterdam (gegevens worden binnen de EER verwerkt).
Een overzicht van al onze subverwerkers die we inzetten, vind je op deze pagina: https://tool2match.nl/subverwerkers/.
Wie hebben er wel/geen toegang tot TOOL2MATCH?
Jij bepaalt als beheerder wie er wel/geen toegang krijgt voor TOOL2MATCH. Daarnaast zijn er verschillende rechtenniveaus waardoor jij nog specifieker kan aangeven wie wat wel/niet mag zien wat betreft vacatures, kandidaten, functionaliteiten, handelingen en inzichten.
Binnen TOOL2MATCH zijn er verschillende rechtenniveaus:
Beheerders: Beheerders zien en kunnen alles binnen het systeem. Dit zijn over het algemeen enkel collega’s van HR en eventueel IT.
- Gebruikers: Gebruikers zien en kunnen enkel de zaken waar ze vanuit Beheerders toegang voor krijgen. Ze kunnen bijvoorbeeld toegang krijgen tot een volledige vacature en de bijhorende instellingen een handelingen, of kunnen enkel toegang krijgen tot het beoordelen van kandidaten of het inzien van de rapportages. Dit allemaal wordt door de Beheerders bepaalt en ingeregeld.
- Stakeholders: Stakeholder kunnen enkel profielen van kandidaten inzien die actief met ze worden gedeeld door een collega’s die toegang heeft tot het systeem.
Daarnaast is het ook mogelijk externe recruitmentbureaus toegang te geven, zodat zij snel en eenvoudig interessante kandidaten kunnen aandragen.
Zichtbaarheid
Helpt TOOL2MATCH met zichtbaarheid van vacatures?
TOOL2MATCH heeft een automatische koppeling met Indeed en Google for Jobs. Daarnaast zit er een standaard jobsite inbegrepen bij TOOL2MATCH. Hierdoor wordt de zichtbaarheid van jouw vacatures vergroot.
Ook heeft TOOL2MATCH de mogelijkheid tot multiposting, zodat je nog makkelijker vacatures automatisch op verschillende jobboards kan zetten. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Kan onze website gekoppeld worden met TOOL2MATCH?
TOOL2MATCH kan op verschillende manieren worden geïntegreerd/gebruikt op een corporate en/of werken-bij site. We beschikken over een eigen WordPress plugin of kunnen werken met API’s. Daarnaast zijn er nog meerdere mogelijkheden om met de gemakken van TOOL2MATCH te werken, maar op basis van de wensen en behoeftes kijken we altijd naar de beste oplossing.
Demo
Wat kan ik verwachten bij een demo van TOOL2MATCH?
Je kunt via onze website gemakkelijk een demo aanvragen, waarna er binnen 2 dagen contact met je wordt opgenomen om je behoeftes in kaart te brengen en te ontdekken of er een match is met TOOL2MATCH. Op basis hiervan plannen we een demo in. Ook kun je zelf contact met ons opnemen via 088 532 51 99 om direct een demo in te plannen met onze T2M-expert Jolien.
Voor een demo maken we een gepersonaliseerde demo-omgeving voor je aan. Zo kun je direct zien hoe jouw T2M-omgeving er uiteindelijk uit zal komen te zien.
De demo kan zowel op locatie plaatsvinden als online, maar net wat voor jou de voorkeur heeft. Een demo duurt ongeveer een uur. In dit uur nemen we je mee door de tool, laten we zien hoe alles werkt en is er ruimte voor vragen. Hierna krijg je de inloggegevens voor de demo-omgeving zodat je zelf rond kunt klikken.
Wat is de vervolgstap na een demo?
Na de demo bespreken we alle wensen, behoeften en eisen. Hoeveel vacatures denk je uit te zetten? Wil je ook een werken-bij site? Er is van alles mogelijk! Nadat we al deze zaken hebben besproken, ontvang je een offerte op maat. Heb je vragen of wil je iets aangepast hebben? Geen probleem, hier kunnen we gemakkelijk en snel in schakelen.
Zodra de offerte is geaccepteerd maken we een planning voor de implementatie, integratie en onboarding (online of op locatie). We maken jouw TOOL2MATCH-omgeving gebruiksklaar en zorgen ervoor dat je zorgeloos aan de slag kan in TOOL2MATCH.
Kan ik een gratis proefperiode krijgen voordat ik besluit een TOOL2MATCH abonnement af te sluiten?
Als je TOOL2MATCH wil uitproberen zonder meteen een heel abonnement af te sluiten, dan is dat zeer begrijpelijk. Na een demo ontvang je altijd inloggegevens tot jouw gepersonaliseerde demo-omgeving om alles goed uit te proberen. Daarnaast kun je ook altijd gebruik maken van de optie voor een éénmalig publicatie van 80 dagen. Twijfel je wat de beste optie is? Bel met één van onze T2M-experts, en we kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden!
Zodra de offerte is geaccepteerd maken we een planning voor de implementatie, integratie en onboarding (online of op locatie). We maken jouw TOOL2MATCH-omgeving gebruiksklaar en zorgen ervoor dat je zorgeloos aan de slag kan in TOOL2MATCH.
Support
Worden er trainingen aangeboden om TOOL2MATCH (optimaal) te kunnen gebruiken?
Ben je een vertrouwd gebruiker, maar heb je behoefte aan een opfrisser? Of wil je samen met één van onze TOOL2MATCH-experts alle nieuwe functionaliteiten doorlopen? Dan is het mogelijk om bij ons een kennissessie te volgen. Geen zorgen, hiervoor wordt niets in rekening gebracht, want zowel kennissessies als gebruikerstrainingen zien wij als support.
Veiligheid
Bepaal wie toegang krijgt tot T2M. Meerdere gebruikersrollen aanwezig.
1. SSL Certificaat
2. Back-up
3. Toegang
Support
Van onboarding tot dagelijkse support: wij staan voor je klaar!
1. Onderhoud
2. Feedback
3. Kennisdeling
4. Support
Ga aan de slag