WHITEPAPERS
Behalve recruitmentsoftware zijn wij ook thuis in onderwerpen zoals employer branding, jobmarketing en AVG. Wij delen deze kennis graag met jou!
Hoe schrijf je een vacaturetekst?
Sollicitanten lezen vacatures met een kritische blik, en kiezen aan de hand hiervan of ze stappen ondernemen. In deze whitepaper geven we tips, verdeeld over 3 onderwerpen, over goede vacatureteksten: de verwachting, de doelgroep en de vindbaarheid.
Download whitepaper →
In 10 stappen naar employer branding.
Hoe kan een bedrijf zich zo goed mogelijk op de arbeidsmarkt positioneren, welke middelen zijn daarbij nodig en welk budget moet je daarvoor vrij maken? Wij geven je in deze whitepaper inzicht en een aantal tips voor het inrichten van een passend employer brand.
Download whitepaper →
Hoe kies je een ATS-systeem?
Bedenk goed wat je wensen en eisen zijn en hoe je wervingsbehoefte in de toekomst ligt. Om inzicht te geven volgen in deze whitepaper 7 factoren waar je rekening mee moet houden als je een ATS (Applicant Tracking System) wilt aanschaffen en implementeren.
Download whitepaper →
Recruitment Analytics: meten = weten.
Hoe bepaal je nou wat wel/niet werkt bij werving en selectie? Uiteindelijk is er maar één oplossing voor dit vraagstuk, namelijk gewoon proberen en alles goed doormeten, want… meten is weten. In deze whitepaper wordt recruitment analytics uitvoerig besproken.
Download whitepaper →
Alles wat je wilt weten over AVG & Recruitment.
Voor organisaties die actief zijn binnen recruitment heeft de AVG veel impact gehad. Toch zijn er nog veel zaken onduidelijk. In deze whitepaper proberen we meer duidelijkheid te scheppen en de impact die deze heeft op werving en selectie.
Download whitepaper →
Werken aan zicht- en vindbaarheid.
Met een (goede) werken-bij website werk je direct aan de vindbaarheid en zichtbaarheid van je organisatie en vacatures. Ook zorg je voor een grotere en doelgerichte kandidatenstroom. Wij laten je zien wat een werken-bij website inhoudt en kan betekenen.
Download whitepaper →
Woorden en begrippen uit de werving- en selectiewereld
Om wat orde in de chaos te brengen hebben we een lijst met meest gebruikte en belangrijkste werving en selectietermen van de recruitmentmarkt opgesteld. Van veelgebruikte Engelse termen tot aan een bredere uitleg van de standaard begrippen, deze whitepaper geeft uitleg.
Media & Jobmarketing: waar zit jouw doelgroep
Hoe bepaal je waar je doelgroep actief is en welke media relevant is? Doelgroep analyse is bij werving erg belangrijk; het is een onderdeel waar maar weinig aandacht aan wordt besteed. In deze whitepaper focussen we op de advertentiemogelijkheden die er zijn.
Onboarding: cruciaal voor het verbinden van personeel
Onboarding is het sluitstuk van de Candidate Journey en een wezenlijk onderdeel van je werving en selectie traject. In algemene zin duurt onboarding 2x zo lang als de werving en selectie periode. In deze whitepaper gaan we dieper in op het onboardingtraject.
Succesvol werven via het eigen netwerk
Iedereen weet dat binnen een krappe arbeidsmarkt het invullen van (specifieke) vacatures een groot probleem is. De snelste, goedkoopste en meest effectieve manier van werven kan referral recruitment zijn. In de whitepaper wordt besproken hoe en waarom dit zo goed werkt.
47 sollicitatievragen die je altijd kunt stellen
Een sollicitatiegesprek moet een gesprek blijven en geen overhoring. Bedenk voor het gesprek wat je van een kandidaat wilt weten en stem hierop je vragen af. Lees in de whitepaper meer over welke open vragen en vervolgvragen je kunt stellen om de juiste informatie te verkrijgen.