BLOGS
Jobmarketing kan niet zonder media of (social)netwerk.
Kun je je voorstellen dat er een tijd is geweest waarin er zonder internet geworven en gesolliciteerd werd? Je had een vacature en dan plaatste je deze in de krant of een vakblad. Helaas waren de ingewikkelde kosten ondoorzichtig, de resultaten van de werving onduidelijk en de statistieken algemeen.
Wat zijn goede sollicitatievragen?
Jouw potentiële medewerkers zijn bepalend voor het succes van jouw bedrijf. Het is daarom belangrijk om die contactmomenten die je hebt met potentiële medewerkers optimaal te benutten. Onderstaande sollicitatievragen kunnen je daarbij helpen.
Hoe schrijf je een goede vacaturetekst?
Internet staat vol met vacatureteksten. Formeel of informeel, inspirerend of saai, informatief of vol met containerbegrippen. Ongeacht de soort of maat kijken sollicitanten kritisch naar vacatureteksten.
Onboarding: het sluitstuk van de candidate journey
Onboarding is het sluitstuk van de candidate journey en een wezenlijk onderdeel van je werving- en selectietraject. In algemene zin duurt onboarding twee keer zo lang als de werving- en selectieperiode.
Alleen door data weet je waar jouw recruitmentprobleem ligt
Alleen door data weet je waar jouw recruitmentprobleem ligt.“ Onze wervingscampagnes hebben onvoldoende resultaat”. Dat kan, geef ik aan. Maar waar ligt dat aan? Ligt dat aan je doelgroep, je werving of aan je conversie?
Een kandidatenpool: “Mag dat nog wel?”
Een kandidatenpool: “Mag dat nog wel?” Sinds mei 2009 is de AVG van kracht. Deze wet heeft voor veel issues gezorgd als het gaat om het bouwen van kandidatenpools- en databases. We horen best vaak: ”Dat mag toch allemaal niet meer!?”